Vairas yra kontrolės įrankis, kuriuo nustatote automobilio judėjimo kryptį. Tačiau, kaip ir kiekvienas konkrečią paskirtį atliekantis daiktas ar mechanizmas, vairas gali turėti instrukcijų, kaip jį valdyti taisyklingai.
Taisyklingas vairo naudojimas prasideda nuo taisyklingo jo laikymo. Jį laikyti reikia abiejomis rankomis ir daugelis ekspertų vieningai sutaria, kad rankos turėtų būti ties devintos ir trečios valandos pozicija, kartais teigiama, kad galima pasirinkti ir dešimtos bei antros valandos poziciją.
Tačiau jei atkreipsite dėmesį į patį vairą, dažniausiai jis turi tam tikras vietas, kur rankas laikyti patogiausia. Dažniausiai tai ir yra devintos ir trečios valandos pozicija.
Kodėl svarbu pradėti nuo taisyklingos vairo laikysenos? Nes tik taip galima užtikrinti, kad bus galima pasinaudoti taisyklinga vairo kontrolės technika.
Vairavimas įveikiant nestaigius posūkius
Reklama
Dažniausi nedidelio kampo posūkiai – užmiesčio keliuose, kuriuos įveikdami, tikėtina, važiuosite kur kas didesniu greičiu nei mieste, todėl jums būtina susikoncentruoti į vairavimą ir kuo geriau jausti priekinių automobilio ratų pasisukimo kryptį bei kampą.
Tai užtikrinama, kai vairas laikomas abiem rankomis ties devinta ir trečia valanda. Įveikiant nedidelio kampo posūkius, dažniausiai vairą pakanka pasukti keletą laipsnių, todėl užmiesčio kelių vingius galima įveikti taip ir neatitraukus nė vienos rankos nuo vairo.
Abi rankos ant vairo važiuojant užmiestyje padės automobilį suvaldyti patekus į ekstremalią situaciją ir taip pavyks nepaleisti vairo, jei pataikysite į duobę ar važiuosite labai grublėtu paviršiumi. Tokie kelio defektai gali išmušti ratus ir pakreipti juos į priešingą pusę, nei reikia, bet tai sukontroliuosite lengviau, jei vairą laikysite taisyklingai.
Taip pat taisyklingas vairo laikymas padės staigiai reaguoti į netikėtai kelyje atsiradusias kliūtis.
Rimtas vairo sukimas
Reklama
Laviruojant mieste ar stovėjimo aikštelėje vairą reikia pasukti kur kas daugiau nei važiuojant užmiestyje. Tačiau dviejų rankų taisyklė niekur nedingsta. Skirtumas tik tas, kad vairą galima sukti dviem skirtingais būdais.
Pirmasis – kai vairą sukate iš lėto. Pavyzdžiui, norite pasukti į dešinę ir vairą į šią pusę sukate abiejomis rankomis, jų poziciją keičiant palaipsniui keletą kartų, tačiau rankų nekryžiuojate. Taip vairą suksite lėčiau, tačiau tai reikalauja ir mažiau pastangų.
Kitas būdas – rankų kryžiavimas. Dažniausiai šios technikos mokoma ir vairavimo mokyklose. Sukant vairą šiuo būdu, jums taip pat neišvengiamai reikės dviejų rankų. Pavyzdžiui, jei sukate į dešinę, su kaire ranka vairą stumiate į viršų, o su dešine į apačią.
Kai vairas pasisuka maždaug 90 laipsnių kampu ir dešinė ranka atsiduria ties šeštos valandos pozicija, ją reikia atitraukti ir perkelti į dvyliktos valandos poziciją. Tuo metu kairė ranka atsiduria ties trečia valanda ir, jei vairą reikia sukti dar daugiau, ją reikia atitraukti ir, kol dešinė ranka suka vairą ir leidžiasi į apačią, kairę padėti ties dvyliktos valandos zona.
Šios technikos privalumas, kad vairą suksite ganėtinai greitai ir nesunkiai laviruosite įveikdami net ir labai staigius posūkius mieste. Taip pat visada bent viena ranka tvirtai laikysite vairą.
Beje, kai užbaigsite manevrą ir norėsite ištiesinti automobilio ratus, rankas galite kiek atlaisvinti, bet jų visiškai nepatraukti nuo vairo. Tai leidžia ratams išsilyginti ir vairui grįžti į tiesią poziciją, tačiau prireikus vairą galėsite sugriebti ir pakeisti arba išlaikyti esamą ratų pasukimo kampą.
„Indų plovimo“ technika
Daugelis vairuotojų visgi į vairo sukimo procesą žiūri kiek kitaip ir naudoja indų plovimo techniką. Tai vairo sukimas, kai naudojama tik viena ranka. Dažniausiai tokiu būdu vairas sukamas laviruojant stovėjimo aikštelėse arba važiuojant nedideliu greičiu.
Vairuotojai, naudodami šią techniką, dažniausiai įdarbina kairę ranką ir laiko ją ties devinta arba dvylikta valandomis. Iš tikrųjų, naudojant šią techniką, ratų pasukimo kampą galima keisti išties greitai, tačiau rizikuojama netikėtai „pamesti“ vairą, nes vairas sukamas naudojant delną, o ne visą plaštaką ir pirštus, todėl vairas gali paprasčiausiai išslysti.
Lrt.lt